Quercis B2B Webshop Template
Een persoonlijke online omgeving bieden aan elke klant waarin ze onder meer bestellingen en offerte kunnen plaatsen? Dat kan! Met de Quercis B2B Webshop Template. Laat je klantprocessen efficiënter verlopen en neem werkzaamheden uit handen van je retailers. Met ons B2B platform ondersteun je jouw retailers optimaal.
In een wereld waarin consumenten 24/7 online shoppen, voorzie je jouw klanten in hun behoefte doordat ze snel en eenvoudig bij jou orders kunnen plaatsen.
Vereenvoudig jouw administratieve en logistieke processen
Basic Template | B2B Webshop
Voor fabrikanten, distributeurs, groothandels en zakelijke dienstverleners.
Wil jij zakelijke producten of diensten aan andere bedrijven verkopen? Dan is de Quercis B2B Webshop Template de oplossing. Met onze template heb je de mogelijkheid om je producten online te verkopen. Op een gebruiksvriendelijke en veilig manier online bestellingen doen, volgen en betalen. Je voorziet jouw klanten van een geautomatiseerde en efficiënte manier om bestellingen te plaatsen en te verwerken. En tegelijkertijd stroomlijn en optimaliseer je je jouw bedrijfsproces.
Efficiënter inkoopproces, tijd en kosten besparen én je productiviteit verhogen
De Quercis B2B Webshop Template is speciaal ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van B2B-transacties. Denk aan bulkorder plaatsen, offertes opvragen, inkooporders beheren, product catalogus bekijken en voorraadniveaus controleren.
Het voordeel is dat je hierdoor je inkoopprocessen efficiënter kunt inrichten, tijd en kosten bespaart en de productiviteit verhoogt. Het stelt je in staat om nieuwe leveranciers en klanten te vinden en hun marktbereik te vergroten.
Efficiëntie
Klanten kunnen gemakkelijk producten bestellen, facturen betalen en informatie delen via onze template wat tijd en middelen bespaart.
Gemak
De mogelijkheid om op elk moment van de dag online te winkelen en te bestellen. Dit verbetert hun koopervaring en versnelt het proces.
24/7 beschikbaar
Klanten hebben 24/7 toegang tot het template en de mogelijkheid om bestellingen te plaatsen. Zo kun je ook klanten bedienen die zich in verschillende tijdzones bevinden.
Kostenbesparing
Door het verkoopproces te automatiseren en stroomlijnen bespaar je kosten op het gebied van papierwerk, personeel en opslag.
Basic Template | B2B Webshop
Specificaties
Toegangsrechten en autorisatie
Meerdere gebruikers binnen één bedrijf? Maak verschillende accounts aan met verschillende rechten voor bijvoorbeeld managers en inkopers.
Catalogus
Specifiek afgestemd op de behoeften van de klant. Het template is in staat om grote hoeveelheden productinformatie te beheren. Inclusief prijzen, beschikbaarheid, specificaties en afbeeldingen.
Bestelbeheer
B2B klanten plaatsen vaak complexe bestellingen met meerdere producten en specificaties. Onze template beheert, verwerkt en volgt zelfs de meeste complexe bestellingen realtime.
Facturatie en betaling
Beheer gemakkelijke per klant de specifieke betaal- en factureringsvoorwaarden. Onze template is in staat om deze voorwaarden te beheren en te automatiseren.
Rapportage
Inzicht in transactiegegevens en klantgedrag. Met de rapportage functie krijg je makkelijk inzicht in de prestaties van je webshop.
Ondersteuning van complexe prijsstructuren
De B2B template biedt de ondersteuning voor de complexe prijsstructuren als het gaat om staffeling, prijslijsten en prijsafspraken per klant of artikelgroep.
Basic Template | B2B Webshop
Vergemakkelijk het verkoopproces
Op een gebruiksvriendelijke en veilig manier online bestellingen doen, volgen en betalen. Je voorziet jouw klanten van een geautomatiseerde en efficiënte manier om bestellingen te plaatsen en te verwerken. En tegelijkertijd stroomlijn en optimaliseer je je jouw bedrijfsproces.
FAQ
-
Wat is een B2B webshop template?
Dit is een online platform dat is ontworpen om het verkoopproces tussen bedrijven te vergemakkelijken. Het biedt een centrale locatie waar B2B-klanten kunnen inloggen, producten kunnen bekijken, prijzen kunnen vergelijken en bestellingen kunnen plaatsen.
-
Waarom zou ik voor de Quercis B2B Webshop Template kiezen?
Onze template biedt een verbeterde efficiëntie en nauwkeurigheid bij het plaatsen van bestellingen, lagere operationele kosten, een grotere klanttevredenheid en meer transparantie en controle over het verkoopproces. Volledig geïntegreerd met jouw ERP systeem zoals Exact Globe of Exact Globe+.
-
Welke functies zijn inbegrepen in de Quercis B2B Webshop Template?
Je vindt onder meer een product catalogus, prijslijsten, offerte-aanvragen, bestelgeschiedenis, voorraadbeheer, facturering en betalingsmogelijkheden, evenals de mogelijkheid om de toegang van verschillende gebruikers te beheren en te beperken.
-
Hoe verschilt een B2B webshop van een B2C webshop?
Een B2B webshop is ontworpen om de complexiteit van B2B-koopprocessen aan te kunnen, terwijl een B2C webshop gericht is op individuele consumenten. Een B2B webshop biedt meer geavanceerde functies, zoals de mogelijkheid om meerdere gebruikers te beheren, prijzen te onderhandelen en speciale contracten en kortingen te bieden.
-
Waarom de Quercis template en niet andere e-commerce shops zoals Woocommerce?
De Quercis Template ondersteunt complexe prijsstructuren, die voor andere (standaard) pakketten lastig te ondersteunen zijn. Daarnaast biedt de template inzicht in alle orders van de klant. Ook als deze via een andere manier (telefoon of email) ingevoerd zijn, zijn deze terug te vinden en te volgen in deze Quercis Template.
Ondersteunt
Retailers
Een gebruiksvriendelijke en veilige manier bieden om online te bestellen, prijzen te vergelijken, bestellingen te volgen
Verkoopafdeling
Gemakkelijk producten presenteren, prijzen vergelijken en offertes opstellen en beheren. Dit verhoogt de efficiëntie van het verkoopproces en biedt de mogelijkheid om meer klanten te bedienen.
Administratie- en financiële afdeling
Een centrale locatie waar zij bestellingen, facturen en betalingen kunnen beheren. Dit verhoogt de nauwkeurigheid van financiële gegevens en vermindert administratieve lasten.
Klantenservice
Klantgegevens en bestelgeschiedenis bekijken en wijzigingen aanbrengen in bestellingen vanuit één centraal punt. Dit verhoogt de klanttevredenheid en biedt meer mogelijkheden voor proactieve klantenservice.
Inkoopafdeling
De mogelijkheid om gemakkelijk bestellingen te plaatsen en producten te vergelijken. Dit verhoogt de efficiëntie van het inkoopproces en biedt de mogelijkheid om meer controle te hebben over de uitgaven.
Tijd voor duidelijkheid?
Wil je dat jouw bedrijfsprocessen duidelijk en overzichtelijk worden? Of wil je het helemaal anders? Laat het ons weten. Bel, stuur een mail of vul het contactformulier in. Wij spreken je graag!